יום ראשון, מאי 29

מארי קטרנצו תעשי לי הדפס


בהדפסים מרהיבים, צבעים משכרים ומלא הומור ואסטתיקה מדויקת למדי, המעצבת מארי קטרנצו מסחררת את עולם האופנה. ואת העיניים שלנו, גם.
בתצוגת הביכורים שלה, אשר נערכה בפברואר של שנת 2009, הציגה לנו קטרנצו את האג'נדה העיצובית שלה: הדפסים. אבל לא סתם עוד הדפסים שראינו בתצוגות אחרות- אלא הדפסים אשר יוצרים את הבגד. עם גזרות פשוטות יחסית(אך מוצלחות) ועם המון תחכום, קווים ישרים והבזקי צבע, קטרנצו יצרה קולקציה של מביני עניין- קולקצייה אשר הציגה גם את עצמה בתור מעצבת, וגם את טעמה האישי, אשר ילווה אותנו למשך כל הקריירה שלה עד הלום.
 
[ההדפסים נראו כמו בקבוקי בשמים שהייתם מתים לקנות. דגמים נבחרים מתוך תצוגת הביכורים. תמונות נאספו מStyle.com]
אך לה זה לא הספיק- לאחר שהצליחה לכבוש את טעמם של המבקרים היא חזרה עם קולקציית אביב לשנת 2010, אשר הוצגה גם היא, כמו כל התצוגות שלה, בלונדון. בקולקציה הזו קטרנצו ניסתה להוסיף כמה אלמנטים בתלת-מימד אשר יוסיפו לבגדיה רק עוד קצת. אך הרעיון כשל, ובשילוב של הגזרות (שהפעם היו מיוחדות יותר מבדרך כלל) כל העסק נראה קצת שטותי וחסר כל ייחוד.


[יותר מידי צבע, יותר מידי בד, יותר מידי דרמה- פשוט יותר מידי]
עם הזמן מארי רק הלכה והתגבשה, פיתחה לעצמה שם והציגה קולקצית חורף, גם היא בשנת 2010, אשר כללה אלמנטים רבים המזכירים את המעצב המנוח אלכסדנר מקווין. לאחר התצוגה המוצלחת הזו, היא פרצה בבאז גדול עם תצוגת האביב לשנת 2011, ובה היא הציגה בגדים בעלי הדפסים רבים וסימטריים של בתים, חדרים ומבנים שונים. הצבעים היו עדינים והלבן היה הצבע אשר מיתן אותם, הגזרות השתכללו ובחלק מן המקרים הפכו את הבגד לבית שלם, בעל גג, פנים וריצפה. הדבר נראה מקסים במיוחד- לא פלא שכ"כ אהבו את אותה קולקציה.

[גם בלי משקפי תלת מימד- הבתים והצבעים הם אלו שיוצרים את הבגדים של קטרנזו]
בהמשך דרכה כמעצבת מארי קטרנצו הציגה רק עוד תצוגה אחת. אחת ויחידה אפשר לומר, אשר השאירה בי חותם כלשהו, זיכרון כלשהו אשר אזכור אותו תמיד- בתצוגה של החורף הקרוב, חורף 2011, קטרצו בחרה בשלוש סדרות של הדפסים, אשר נראו על כל בגד; הפירחוניים, הארכיטקטוריים(בעלי הסגנון המיושן והאירופאי) והציוריים, אשר כללו כמה וכמה יצירות אומנות בעלות סגנון שופע. בעזרת הדפסים אלו, ובעזרת גזרות קצת יותר שמרניות וחדות, הצליחה קטרנצו שוב ליצור בעיצוביה אופי מיוחד משהו, אשר מזכיר לנו תקופה מסויימת, נישה מיוחדת בהיסטוריה. נישה אשר עוצבה בטוב טעם, מיותר לציין.

[הרבה אומנות, הרבה. תצוגת החורף 2011 של קטרנזו]
לאחר לא הרבה שנים של פעילות, אפשר לומר שמארי קטרנצו היא אחת המעצבות היותר מוכשרות בעולמנו, או לפחות אחת המעצבות היחידות אשר יודעות להשתמש בהדפסים בצורה אשר נותנת להם קצת יותר מסתם צבע או שם רע.




5 תגובות:

MORe אמר/ה...

הו הדפסים ! בהחלט תמונות משגעות ,
התמונה השלישית היא המועדפת עליי .

M O D E L L O אמר/ה...

בהחלט אחת הקולקציות היותר טובות שלה.

קרין אמר/ה...

פוסט מרשים. ממש יוצר סקרנות לראות מה יקרה בהמשך דרכה. חבל שאין תמונה שמראה שמלה מקרוב, קשה להבחין בבתים שמודפסים.

אנונימי אמר/ה...

Each [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/novolog-flexpen-patient-assistance/]flexpen size[/url] avoided roof [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/pantoprazole-$4.00/]pantoprazole 10[/url] thrust raise [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/bactroban-2-cream/]bactroban ointment used for[/url] tubes threats [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/novation-hospira-heparin/]hospira[/url] state towering [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/what-is-malarone/]buy malarone[/url] farther slowly [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/berna-products/]berna dean he's mine[/url] brushed far [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/bacteriostatic/]bacteriostatic saline v s lidocaine[/url]

אנונימי אמר/ה...

מהמם!!!!LOVE!!