יום שישי, אוקטובר 22

אז למה לנורבגיה כן?

ווג של מחר בבוקר. ווג פאריז משנת 1930.

פעם, לפני מלא מלא שנים, כשלאנג'לינה ג'ולי לא הזריקו סיליקון לשפתיים, כשללארה סטוון לא היה בכלל רווח בשיניים, היו קונים את הבגדים מתופרת. היית נוסע בכרכרה עם סוסים עד לקצה העיר, משלם לנהג כמה שהוא מבקש(אם רק היו חושבים על מונה....) ונכנס לחנות קטנה בשם מתפרה. שם, בחנות הקטנה הזו, היה חדר גדול ובו מכונות תפירה מסודרות בשורות. ליד כל מכונת תפירה ישבה אישה, אולי זקנה אולי צעירה, ותפרה בלי הפסקה. אם היית שם לב, ומתקרב אליה בשקט בשקט, היית רואה שהיא תופרת שמלה. שמלה פשוטה, לא כזו שתופיע על השער של "ווג" מחר בבוקר(או שבאותה תקופה כן?). ואם היית מתרחק ממנה, ומסתכל טוב טוב, היית רואה שכולן תופרות את אותה שמלה. ואחרי שהבחנת בפרט זה,  היית מסתכל מבעד לחלון ורואה קבוצת נערות מהלכות להן לביתן מכיוון הספריה, וכולן לובשות את אותה שמלה. אם היית שואל אותן ככה סתם "למה אתן לבושות אותו דבר?" הן היו ישר מעלות תרוצים כמו "זה לא מאותה תופרת" או " זה מכותנה וזה מקשמיר". אבל כל התרוצים האלו היו שטויות- הן כולן לבשו את אותה שמלה.

אבל היום זה כבר לא ככה- היום אתה הולך בכל מקום, בכל פינה, וכל אחד לובש משהו אחר. לפעמים זה אותה חצאית, או אותם נעליים מזארה, אבל יהיה לך קשה למצוא את הנערות ההן, שהלכו עם אותה שמלה. אז עוד בכלל לא היה אינטרנט(אז איך הייתם קוראים את מה שאני רושם פה?) ואם לא היה אינטרנט לא היו חנויות בגדים באינטרנט- לא רק בלוגים, לא רק פייסבוק וגם טוויטר. היום אפשר לקנות הכל באינטרנט; מדפים, משקפיים, צעצועים, מצעים למיטה ואפילו...בגדים. כן כן רבותי, בגדים!. ישנן מלא חנויות בגדים באינטרנט, שנמצאות שם בשביל שאתם תוכלו לקנות את הבגדים שלהם. ישנן אפילו חנויות בגדים שנמצאות רק באינטרנט, ואינן ממוקמות בשנקין. אבל כמו לכל דבר בנוסף לכל היתרונות ישנם גם חסרונות- סליחה, ראיתם במקרה תאי מדידה?, אתם יודעים אם נעלי אוקספורד במידה 39 יתאימו לי בכלל?, זה גם כולל דמי משלוח? לא?, אתם לא עושים משלוחים לישראל?, אז למה לנורבגיה כן?

בנוסף לכל אלו, המחירים הם לרב יקרים. גם בגלל שאלו דברים מעוצבים ומיוחדים יותר שאין הרבה, וגם בגלל שזה במטבע זר(לפחות לנו). אפשר לקנות שרשראות, עגילים או טבעות. גם צעיפים זה בסדר. חולצה?, מילא, עוד אפשר. אבל אם תנסו לקנות מכנסיים סופכם יהיה רע ומר.  ובכל זאת ישנם אנשים שקונים הרבה באינטרנט- דרך אי-ביי,  דרך רשתות גדולות,  או אפילו דרך עסקים פרטיים. אבל האם זה הורס את כל חווית הקניה?, להרגיש את החולצה ביד?, למדוד מכנסיים ולראות שכן עלית בעוד קילו החודש?, להחפש בלי הפסקה איפה לעזאזל רשום מה המחיר?. כנראה שלא, כי העולם, כמו שהוא כרגע, הוא כמו מסך המחשב- חם, מאוד חם, ולא אכפת לו איך אתה מרגיש.




2 תגובות:

קרין אמר/ה...

וואו. סוף סוף מישהו עם גישה קלילה והומור לתחום האופנה שלוקח את עצמו כל כך ברצינות... איזו כתיבה מעניינת.

M O D E L L O אמר/ה...

תודה רבה, תמיד שמח לשמוע את זה ממך!