יום רביעי, יולי 4

▐בקיץ הזה תלבשי גברי

[כבר לא תופעה של איש אחד?. מימין לשמאל- פראדה וז'יבנשי, גברים אביב 2013. צילום: Style.com]
 אנדריי פז'יק הוא ללא ספק אחד מהשמות הבולטים היום בעולם האופנה- לדוגמן בן ה-20 אין ממש מראה גברי של דוגמן ממוצע, אלא של דוגמנית אישה; תווי הפנים שלו עדינים, השיער ארוך ובלונדיני והוא דקיק כקיסם. בשנתיים וחצי האחרונות ניתן היה לראות את הדוגמן בתצוגות מסלול(מדגמן בגדי נשים וגברים), בתצוגת הוט קוטור ואפילו מדגמן חזיות לרשת הולדנית ידועה. ללא ספק מדובר בתופעה שעד כה הייתה שייכת לאיש אחד, אך למה בשבועות אופנת הגברים האחרונים יותר ויותר דוגמניות עלו למסלול עם בגדים גבריים? למה הדוגמנים נראו נשיים? האם מדובר בטרנד חולף או שמא באמרה כלשהי?
[תופעה של איש אחד. אנדריי פז'יק. תצלום: מפה]
דוגמניות קשות פנים הן לא מראה יוצא דופן על מסלול התצוגות של בית האופנה הצרפתי ז'יבנשי, אך כאשר מדובר בתצוגת גברים- אחת כזו עם בגדי גברים ודוגמנים ממן זכר- העניין כבר נהיה יוצא דופן. מה הדוגמניות הללו עושות שם, ועוד עם בגדי גברים?. ישנם מספר בתי אופנה, כמו לאקוסט וג'רמי סקוט, אשר מקבצים יחד לתצוגה אחת את אופנת הגברים והנשים יחד- אך כך לא בז'יבנשי. ולא רק בז'יבנשי- בתצוגת הגברים האחרונה של בית האופנה פראדה דוגמניות לבשו בגדי גברים, ואילו אצל ריק אוונס היה ניתן להתבלבל לרגע במינם של דוגמנים רבים.

מדובר בתופעה מעניינת. אם הולכים טיפה אחורה, לשנה שעברה, נזכרים באותו גל קטן שיצרו מיו מיו ומארק ג'ייקובס בקמפיינים שלהם כאשר ליהקו את היילי סטיינפלד(14) ואת דקוטה פנינג(18) ככוכבות הקמפיין. השאלה הגדולה שעלתה מאותם קמפיינים היא למה בית אופנה, אשר קו הבגדים שלו נרכש בעיקר על ידי נשים אמידות בגיל 30 ומעלה, יפרסם את בגדיו על נערות שטרם מלאו להן 18?. גם כאן, במקרה של דוגמניות על מסלול בגדי גברים, עולה שאלה דומה- למה שנשים, או גברים שנראים כמו נשים, ישווקו בגדים לקהל של גברים אמידים,גבריים ומשפיעים?

אני חושב כי כל הסיפור הנ"ל הוא תוצאה של התפתחות של עולם האופנה. עם השנים יסודות עולם זה התערערו(חילופי מעצבים, מליון ואחד בתי אופנה חדשים, הטכנולוגיה נכנסה והייצור ודרכיו הולכים וגדלים) והינה הדבר גם קורה לעיקרון הפשוט ביותר האומר כי גברים הם גברים ונשים הן נשים, וכך גם בגדיהם. הטשטוש בין המינים הוא חזק, הוא מושך, הוא מודרני- כל מה שאופנת הגברים שואפת אליו. לא עוד צבעים "גבריים" כמו חאקי, שחור ולבן- העונה כיכב בין היתר הורוד הבוהק וכל שאר חברי משפחתו- צבעים שבמשך השנים היו אך ורק "לנשים בלבד". אולי בכלל מדובר בקטע שיווקי נטו- אנחנו רוצים שגם הנשים ילבשו את הבגדים הללו, כמו שהן לבשו לנו את הג'ינס, את ג'קט העור ואת הבלייזר- הפריט הכי מזוהה עם המין הגברי. לא ברור.

[אמידים, גבריים ומשפיעים. ריק אוונס אביב 2013. צילום:Style.com]

2 תגובות:

f♥ אמר/ה...

יכול להיות שחלק מהדגמים הם יוניסקס אבל עדיין הכל בגדר תעלומה כי אין שום סימן לנשיות (איפור ושיער) אצל הדוגמניות בתצוגות האלה. הן קבלו מראה גברי וזה עדיין מבלבל ולא מספק תשובה ברורה לסוגייה הזאת.

M O D E L L O אמר/ה...

(הוספתי גם תמונות מפראדהזהו העניין- הדוגמניות לא נראות נשיות אבל רואים שהן דוגמניות, הדוגמנים בעלי מאפיינים נשיים מאוד אך רואים שהם גברים- הטשטוש הוא העניין פה.