יום שישי, ספטמבר 16

מי אמר פראדה ולא קיבל?


כנראה התבלבל וחשב שהוא מעצב עכשיו
לפראדה. תצוגת האביב לשנת 2012 של
מארק ג'ייקובס. תמונה מתוך Fashionlogie
את יום שישי ה-15 לספטמבר אזכור מצויין. זהו אותו יום בו מארק ג'ייקובס, אשר ככל הנראה עומד להחליף את הקולגה ג'ון גליאנו מבית האופנה דיור, הציג את קולקציית האביב שלו בשבוע האופנה אשר נערך ממש בימים אלו בניו יורק. עוד רבים נוספים משתתפים בשבוע האופנה הגדול הזה.ג'ייקובס היה אחד מאלו אשר כבר ציפיתי לראות את עבודותיו. ואז זה הגיע- התצוגה נכנסה לאתר Style.com ואילו אני מיד נכנסתי לראות את יצירת האומנות. וחבל שכך- זה התחיל עם כמה דגמים מזהירים משהו, וככל שהתקדמתי בלחיצה על הדגמים הבאים חשכו עיני; הדגמים נראו זולים, חצאית כחולה מבריקה אשר מתחילה אטומה לגמרי ומהר מאוד הופכת לשקופה בעלת קפלים מזעזעים גרמה לי לחשוב על אותן תצוגות של סטודנטים בשנה א'(שאם שאלתם את עצמכם הם לא ממש קיבלו הצטיינות השנה) הנעליים בסגנון הבוקרים ניסו להיות גרסא מוצלחת, נקיה וגימיקית של המודל הקלאסי, אך הדבר היחיד שהן היו זה מכוערות להפליא. חלק מן הדגמים נראו כנסיון העתקה לא מוצלח מהעונה הקודמת של פראדה. אני לא בטוח כי המשפט "על טעם ועל ריח אין להתווכח" היה אפילו עוזר פה במשהו.
השאלה הנשאלת מהמקרה הזה היא האם העובדה שהאדון, אשר ככל הנראה מתחיל לעצב לבית אופנה מתחרה, תפגע ו/או כבר פוגעת בעיצוביו? או שאולי הפגע נגרם מן הזמן אשר ראשו של ג'ייקובס היה עסוק במשא ומתן עם החברה הנ"ל. לא בטוח מי מן ההשערות אשר העלתי פה הן נכנות, אבל אני בטוח כי הן לא עושות לקו ההלבשה הראשי שלו טוב.




2 תגובות:

חסה תרבותית. אמר/ה...

אתה לא תאמין לי אבל כשראיתי את התצוגה מוקדם יותר היום במשך כל התצוגה הייתי מופתעת מהדמיון הכ''כ ברור בין הקולציה הזאת לבין פראדה בחורף.
זוכר שאמרתי לך שהוא מידרדר? הנה לך ההוכחה.

M O D E L L O אמר/ה...

כן...אם כי פתאום נראה ההכחשה נראית לי אחלה דרך לחיות בה.