יום חמישי, יולי 28

סיקור התצוגה של רויה חסם- שבוע האופנה באמסטרדם

רבות הפעמים בהן רציתי להיות שם, לראות את הדגמים במציאות. אבל החלום להיות בשבוע אופנה בחו"ל נשמע לי בגדר פנטזיה בלבד. או שלא- לפני כפחות משבועיים מצאתי את עצמי יושב בתצוגה הראשונה שלי בשבוע האופנה הראשון שלי בחיי- שבוע האופנה באמסטרדם. זה היה נהדר, זה היה מרגש, זה היה מדהים!


התצוגה הראשונה מתוך השתיים אשר הוזמנתי אליהן הייתה התצוגה של המעצבת רויה חסם. חסם, אשר נולדה באפגניסטן והגיעה להולנד בשנת 1992, התחילה להשתלב בתעשיית האופנה המקומית כאשר מלאו לה 21. "תמיד התעניינתי ביצירת דברים כמו ציור, או יצירת אובייקטים מכל דבר אפשרי" מספרת לי חסם בראיון קצר אשר ערכתי איתה. כנראה שזה רק השתלם לה- זמן קצר לאחר שסיימה את הלימודים שלה בינואר 2010, היא נבחרה כמועמדת לשבוע אופנה של בוגרים אשר נערך בלונדון, ושם היא זכתה בפרס בינלאומי. "זה מה שהניע אותי לעשות קולקציה עצמאית משלי שבעקבותיה בא הליין שלי" היא מוסיפה.








בקולקציה עצמה ניתן לראות המון בדים נשפכים, צבעים עדינים שנעים משחור-לבן לירוק בהיר והמון שיק עדין למדי שאין בו שום התיימרות או נסיון כושל להתחכמות. כשהדגמים עולים על המסלול הם נראים פשוטים למדי, אך לאחר כמה צעדים של הדוגמנית ניתן להבחין בגב חשוף, גימור צבעוני או כיסים בולטים שמשנים לגמרי את אופי הבגד. "ההשראה שלי לקולקציית "כישורי התמודדות" הייתה האישה המושלמת בראשי. האישה שצריכה ללבוש את הבגדים שלי. אני מדמיינת אישה עצמאית וחזקה בעלת לב נקי ומלא עוצמה. אני תרגמתי את זה להכנת קולקציה מינימלית ונקייה בעלת מראה חזק, ובעזרת שימוש בצבעים רכים ובהירים ובחומרים זורמים ונשפכים המעוררים תחושות של רגישות". זאת מספרת לי רויה לאחר ששאלתי אותה מה הייתה ההשראה לקולקציה הנ"ל.
רויה חסם, מעצבת בחסד. תמונה שנלקחה על ידי בסוף התצוגה.

-האם נתקלת ברגעים קשים כאשר עבדת על הקולקציה?
"כן היו לי כמה רגעים קשים. לרב בגלל בחירת הבד הנכון או הצבע הנכון, אני מאוד בעייתית עם זה. לפעמים אתה צריך להרוג את הרעיונות שלך בשביל להתקדם. כאשר אתה עובד על קולקציה, אתה תלוי גם באנשים אחרים ובחברות ויש לך מזל אם כולם עושים את העבודה שלהם, אבל זה משהו שקורה לעיתים רחוקות"

-למה אנו צריכים לצפות מהקולקציה הבאה שלך?
"לקולקציה החדשה שלי אני אשמח לעשות קומבינציה של הלביש עם הקונספטואלי. אני אעבוד עם בדים אקולוגיים שהם גם תוצאה של טכנולוגיה מתקדמת. ואיך אעשה זאת- זו הפתעה"

לאחר שראיתי את הקולקציה, דיברתי עם רויה וגם חקרתי קצת, אפשר להגיד בלי שום צל של ספק כי רויה חסם היא הבטחה גדולה בעולם עיצוב האופנה ההולנדי, ואולי גם מחוץ לו.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

וואו נראה חלום של הרבה אנשים להגיע לשבוע האופנה ועוד בגיל כזה כל הכבוד לך .. אני גם באזור הגיל שלך
(טיפה יותר גדולה) ומעניין אותי מאוד איך הגעת לשם ? מישהו הציע לך את זה דרך הבלוג או שאתה פשוט התארגנת ונסעת ?