יום חמישי, מרץ 10

אכזבה קרה




שוב אני מוצא את עצמי כותב פוסט בבלוגי היקר על המשך מורשת בית האופנה אלכסנדר מקווין. הדבר הבאמת עצוב הוא ששוב אני מוצא את עצמי מתאכזב מאוד מהצורה שבה שרה ברטון, היורשת של מקווין, ממשיכה את מורשתו. הפעם מדובר בתצוגת החורף של שנת אלפיים ושתיים עשרה, שכולם מתלהבים ממנה אך אני אמשיך עם מנהגי ואתנתק מהזרם של "כולם". בתצוגה ברטון מציגה את הבגדים על עוד רצפה חסרת חיים, ואם חושבים על זה הבגדים עצמם חסרי חיים גם כן- הצבעים לא מעניינים, השימוש בבדים ובפרוות והכל הוא פשוט מיחזור של המעצב המנוח, הגזרות  מגוחכות והיצירתיות פשוט לא יוצאת. מאוד מאכזב לראות איך בית אופנה כה גדול ומוצלח יורד ויורד ויורד...

כנראה שהכל בכלל מתחיל מהבסיס- בכל מקום,  גם בתצוגות, בקטלוגים, ובייחוד במיני מותג החדש וה"צעיר" כמו שהגברת ברטון טוענת, MCQ, ברטון איננה משקיעה בהופעה עצמה-בהצגת הבגדים. הדבר הזה הוא בעייתי מלכתחילה, כיוון שידוע כי מקווין הקדיש תשומת לב והרבה מאוד מחשבה בהצגת הבגדים לא פחות מאיך שהם יראו. מקווין ממש התעלל בדוגמניות שלו- מלהוריד עליהן גשם, לגרום להן לטפס על אובייקטים שונים ועד למצב בו הן צריכות לטפס על נעלי הארמדילו האגדיות.

ברטון הייתה שנים רבות חלק מעיצוב קו הנשים אצל מקווין, כך שחשב שהוא מפקיד את התפקיד החשוב הזה בידי מישהי שמבינה עניין, אבל כנראה שטעה- לברטון יש חלק של מקווין, אך לא את מה שהיה לו. כמובן שהיא לא צריכה להיות בדיוק כמוהו, אבל היא פשוט לא כמוהו בצורה מחרידה. נסיונותיה לשמור על המקוויניות הופכת להיות "אעלק" מקוויניות, וזה נראה לא טוב. מאוד לא טוב.
בשורה התחתונה- במקרה הזה, טוב שנבואת העולם בקיץ 2012 תתגשם לפני שנראה את הבגדים האלו על המדפים.

Alexander McQueen Fall 2011 Ready-to-Wear Alexander McQueen Fall 2011 Ready-to-Wear
Alexander McQueen Fall 2011 Ready-to-Wear Alexander McQueen Fall 2011 Ready-to-Wear
Alexander McQueen Fall 2011 Ready-to-Wear Alexander McQueen Fall 2011 Ready-to-Wear
[כל התמונות מתוך style.com]

אין תגובות: