יום רביעי, ספטמבר 8

מותגים רבותי, מותגים


              


ביום שישי האחרון יצאתי מחיפה לכיוון ת"א בשביל להגיע אל הטי מרקט- פסיטבל טי שירטס המתקיים כל שנה(וכמעט כל השנה) ונודד ברחי הארץ. לפני הגעתי אל הפסטיבל גם הייתי בהרצאה בשגרירות יפן(חבר באגודת ישראל-יפן). הפעם היא הייתה על התפתחות של שני המותגים היפניים הידועים בעולם shiseido ו-Muji. ההרצאה הייתה מאוד מעניינת, והמרצה, עדלי סטוק, הוא מנכ"ל משותף של חברת ADLAI & PARTNERS. הוא התחיל משיסיידו, שהוא מותג קוסמטיקה יפני, על ההתפתחות שלו ביפן, על המוצרים שלו, ועל שיטות הפירסום המיוחדות שלו וההתפתחות בעולם. אבל מה שיותר עניין אותי היה דווקא המותג השני, מוז'י(כתבתי נכון?). מוז'י הוא מותג עיצוב יפני, שה"מוטו" שלו הוא בייסיק. בייסיק בייסיק בייסיק. לחפצים אין שום קו עיצובי מיוחד, צבעים מיוחדים, או שום דבר עיצובי מאשר קווים ישרים, מעוגלים, צבעים מאוד בסיסיים(לרב שחור לבן חום ועץ בהיר) והכל גם סובב סביב מיחזור. גם שמו של המותג, לא מופיע על כל דבר, ואת המעצבים של המותג הם לא שמים בפרונט. אלא את המוצר. הגיוני.

moma_muji_stationery     e4175a490e564ec6a00f14475ff4f981


בהרצאה אדון עדלי המשיך לדבר על הפירסום של החברה מחוץ ליפן, ועל המסרים שהיא מעבירה והשיק שיש למוצרים למרות שאין בהם עיצוב מיוחד. אבל בסופו של דבר היא הסתיימה, כמו שהרצאה צריכה להיות.
משם המשכנו לטי מרקט. אני התרגשתי להגיע בפעם הראשונה למועדון בריזלי, ולא ידעתי איפה הוא ומה הוא. אבל כאשר הגענו אליו, הוא נראה לי מוכר- אותו מקום בו הייתי בטי מרקט הראשון שלי לפני 4 שנים. ואו, אני שומע על המועדון ללא סוף וחושק להיות בו והוא פשוט מתגלה כמועדון פשוט שבו כבר הייתי. אני מרגיש כ"כ גאה בעצמי שבתור ילד בן 9 הייתי בברזילי.

הסתובבתי שם ולא ממש מצאתי משהו. באותו טי-מרקט ראשון שבו הייתי לפני 4 שנים, מצאתי חולצה ורודה של אסטרו בוי(דמות האנימציה היפנית הראשונה בעולם) שיש בה משהו מיוחד- החולצה היא עם ציור של אסטרו בוי, שהוא בעצם ילד רובוט. וכאשר מזיזים את הציור, לזווית אחרת, פתאום מגלים שלא רואים שוב את הילד, אלא את החלקים הפנימיים של הרובוט(טוב די צריך לראות את זה בשביל להבין). החולצה הזו הייתה אחת הקניות הכי טובות שלי אי פעם, וכרנאה שהציפיות שלי מטי מרקט מאותה קניה פשוט נשארו גבוהות. אז די התכזבתי. אבל לפחות יצאתי עם שלל- שרשרת מטוס(שאפשר לראות למעלה. היא נראית כאילו היא עשויה מהחלק הפנימי של המחשב, לא?) שרשרת סושי וסנדלים. סנדלי עור עם רצועות זמש. תמונות בפוסט הבא!

עוד שעה אני נוסע לאבא. חוגג אצלו השנה את ראש השנה.
שנה טובה לכולכם, חופש נעים למי שיש לו כזה, ו…תגיבו. זה לא הורג אף אחד.

אין תגובות: