יום שני, נובמבר 28

ים השיבולים שמסביב- שבוע האופנה התל-אביבי


בשבוע האחרון התקיים שבוע האופנה התל-אביבי. מעצבים רבים הציגו בו; משוגר דדי ועד יוסף, מאלון ליבנה ועד טובהל'ה, אך רק שתיים מן המשתתפים הצליחו באמת להשאיר טעם של עוד. סיקור התצוגות של דורין פרנקפורט ודורית בר אור

[יופי ציוני. התצוגה של דורין פרנקפורט לאביב/קיץ 2012 מתוך שבוע האופנה בתל אביבי. תמונות מתוך xnet ו וואלה!אופנה ]
 מזה שלושים שנה ואין לנו כאן שבוע אופנה מקומי, וחבל שכך- למסלול שבוע האופנה התל-אביבי העלו מעצבים רבים ומוכשרים למדי קולקציות מרהיבות, מעניינות ומקצועיות, אשר הצליחו להרהיב את קהל האורחים מחו"ל וגם את אלו מהארץ. אך מתוך התצוגות הרבות אשר העלו כאן (שהזכירו לנו כי המעצבים הישראלים עוד חיים ובועטים יותר מתמיד) רק שתיים מן התצוגות השאירו בי טעם של עוד. הראשונה שבהן היא התצוגה של דורין פרנקפורט, אולי אחת המעצבות המקומיות היותר מצליחות שיש לנו בארץ. פרנקפורט, ששיתפה פעולה עם מותג הנעליים של עודד ארמה, הציגה בפנינו קולקציה מקסימה, עדינה, ישראלית ולבישה מאוד אך מלאת שיק. לראש הדוגמניות צורפה קשת עדינה בצבע זהב, אשר מראשה "צומחות" שיבולים זהובות עדינות מראה, ולגופן של הדוגמניות הונחו בגדים עדינים עם קווים נקיים אשר התאימו לאקלים המקומי הן מבחינת בדים והן מבחינת קלילות. והצבעים?, הצבעים היו לבנים בעיקר, נגיעות תכלת וורוד, אשר בשילוב עם הגזרות והבדים נראו כמו נוסחה מוצלחת לבגדים ארץ-ישראליים שופעי טעם ויופי.

[רק בשבילה. דורית בר אור ברגע של אושר בסוף תצוגת האופנה הראשונה שלה. צילום: וואלה!סלבס]

המעצבת השניה אשר העלתה בי חיוך הייתה לא אחרת מאשר אושיית האופנה המקומית דורית בר אור- בחורה עם טעם טוב והרבה שיק. בר אור הציגה בפני הקהל את קולקציית הביכורים שלה למותגה החדש pas pour toi ("לא בשבילך"). בקולקציה הים תיכונית הזו, שהדיפה ניחוחות של יפו העתיקה,שילבה דורית בין גזרות נעימות מראה וסולידיות(דבר אשר היא עצמה נוהגת ללבוש) לבין שילוב הצבעים ה"ערבי"(כפי שאחת ממוזמנות התצוגה כינו אותו) שחור וזהב. לדורית גישה מאוד אירופאית לאופנה- מאוד "לא מכאן", אך כאשר היא שילבה בין הצבעים לבין הגזרות הנ"ל נוצר שילוב מנצח של יופי ישראלי משהו שמתאים לכל אחת. או שלא?

[ים-תיכון חדש. מתוך התצוגה של דורית בר אור. צילומים: Xnet וואלה!אופנה]

3 תגובות:

superficialmoments אמר/ה...

אני לא מאמינה שאתה רק בן 14 וכותב בצורה כזאת מדהימה!
אני צופה לך עתיד מזהיר =)

M O D E L L O אמר/ה...

תודה רבה, שמח לשמוע

אנונימי אמר/ה...

כייף לקרוא את הבלוג שלך מודלו! אני בטוחה שהרבה כמוני קוראים ולא מגיבים אבל בטוח מלא קוראים